` Phobos & Actor Marketing Blog: Marketingtips : Engagement

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

donderdag 23 oktober 2008

Marketingtips : Engagement


“Zaaien is minder moeilijk dan oogsten” Johann W. Goethe, schrijver (1749-1832)

Als je jezelf niet bind aan je eigen marketing programma dan zal je nooit anderen overtuigen.
  • Neem marketing serieus, het is geen spelletje, het is een job
  • Sleutel eraan tot je tevreden bent, en hou je daaraan dan vast
  • Je moet je vast houden aan het idee, het zal geen wonderen verrichten in dagen, noch in weken, wel na voldoende herhaling...
  • Je mag nooit resultaat verwachten binnen 60 dagen!
  • Als je als schipbreukeling naar de kant moet zwemmen, dan mag je niet opgeven na een uur of vijf uur, maar pas als je de kant hebt bereikt.
  • Gebonden zijn aan je plan is dan ook de belangrijkste sleutel, mensen herkennen pas iets als ze er reeds gewoon aan zijn.
Thomas Smith in London schreef reeds in 1885.

1. De eerste keer dat iemand naar een advertentie kijkt, ziet hij ze niet.
2. De tweede keer merkt hij ze niet op.
3. De derde keer is hij zich bewust van het bestaan van de advertentie.
4. De vierde keer herinnert hij zich vaag de advertentie te hebben gezien.
5. De vijfde keer leest hij de advertentie.
6. De zesde keer doet hij moeite om de advertentie te bekijken.
7. De zevende keer leest hij de advertentie en zegt hij: “Amai”.
8. De achtste keer zegt hij tot zichzelf: “Hier is dat verwarrend ding weer!”
9. De negende keer vraagt hij zich af of het product iets te bieden heeft.
10. De tiende keer vraagt hij aan zijn buurman/-vrouw of hij/zij het product al geprobeerd heeft.
11. De elfde keer vraagt hij zich af wat het product oplevert.
12. De twaalfde keer denkt hij bij zichzelf dat het toch om iets goeds moet gaan.
13. De dertiende keer denkt hij dat het product misschien toch de moeite loont.
14. De veertiende keer herinnert hij zich dat hij een dergelijk product reeds eerder wilde.
15. De vijftiende keer doet de advertentie hem watertanden omdat hij zich het product eigenlijk niet kan veroorloven.
16. De zestiende keer neemt hij zich voor het product ooit wel eens te kopen.
17. De zeventiende keer maakt hij hierover een aantekening.
18. De achttiende keer vervloekt hij het krap bij kas zijn.
19. De negentiende keer telt hij zijn centjes zorgvuldig na.
20. Wanneer hij de advertentie voor de twintigste keer ziet, koopt hij het product of vraagt hij zijn vrouw het voor hem te kopen.

Geen opmerkingen: