` Phobos & Actor Marketing Blog: Een marketeer mag geen WATJE zijn...

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

zondag 12 oktober 2008

Een marketeer mag geen WATJE zijn...

Wil je opvallen in de grijze massa, dan moet je je haar durven verven. Ook in marketing geld deze regel. In een grijze omgeving van allerlei media die gelijktijdig naar aandacht schreeuwen, is opvallen en aandacht krijgen zo moeilijk dat je het verschil moet zoeken.

Vandaag kan je dit doen door meer budget dan jouw collega te spenderen, maar dan wint de marktleider, erger nog als je de marktleider niet bent, investeer je zelfs in campagnes van de marktleider. Hoeveel ik ook over cola spreek, mensen denken eerst aan Coca-Cola... (in België toch)

Je kan ook kiezen om anders te zijn, kleurrijker, gewaagder, soberder, grappiger, emotioneler, doordachter, exclusiever, goedkoper enz. Maar ook dit valt vandaag amper op. De meeste media gebruiken immers dezelfde technieken met veel meer mediaruimte (om nog verkocht te geraken) en dus verwateren de meeste campagnes tot dezelfde ruis als de achtergrond waarin ze geplaatst zijn.

Wil je dus echt het verschil maken, moet je de grenzen van het alledaagse overschrijden, guerillamarketing voeren, uw gedurfde uitspraaken durven plaatsen en indien nodig de grenzen van de wet uitdagen. Maar krijg je dit wel intern verkocht... Wellicht niet, want democratisch krijg je nooit een gedurfde aanpak.

De oplossing: zoek een marketeer mét BALLEN (m/v)!

Geen opmerkingen: