` Phobos & Actor Marketing Blog: Duckstad twittert

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

vrijdag 26 februari 2010

Duckstad twittert



Sinds vorige week kun je de bewoners van Duckstad terugvinden op Twitter. De berichten van Katrien, Kwik, Kwek en Kwak zullen niet voor iedereen iets waardevols te zeggen hebben, maar toch is er over de tweets goed nagedacht. Alle berichten uit Duckstad zorgen voor synergie; ze vullen elkaar aan en er ontstaat een verhaallijn. Je moet wel de profielen van alle bewoners bekijken (of ze allemaal 'followen'), maar het verhaal zit knap in elkaar.

Dat studenten een potentiële consumentengroep vormen voor Donald Duck wordt o.m. bewezen door het Nationaal Studentenonderzoek, waaruit blijkt dat Donald Duck het meest gelezen blad is onder studenten in Nederland. Eén op tien studenten zou de strip lezen.

Met de campagne willen ze huidige en nieuwe potentiële lezers bereiken. Het idee is leuk en de tweets zijn erg grappig. Men werkt intensief aan de campagne; elk uur komen er nieuwe berichten bij. We hopen dat de rendabiliteit even groot is als de creativiteit maar volgen alvast Donald Duck via de Phobos-Twitter.

1 opmerking:

Frank zei

Leuk dat je ook aandacht besteedt aan Duckstad op Twitter :)

Mijn volledige analyse is hier te vinden: http://www.franksnijders.com/social-media-succes-in-tien-dagen-donald-duck-op-twitter/