` Phobos & Actor Marketing Blog: Hoe ziet u er binnen 7 jaar uit?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

dinsdag 2 februari 2010

Hoe ziet u er binnen 7 jaar uit?

Kia kwam met een leuke stunt op de proppen. In België loopt momenteel de 'Kiager' (Kia-ager) campagne. Deze campagne is nauwelijks (of zelfs niet) terug te vinden in Google en werd nergens aangekondigd. Het automerk vertrouwt volledig op het Web 2.0. Bij het intypen van Kiager in Google kom je momenteel op een Tweet uit. Maar ook op Facebook doken er al enkele foto's op.

Het concept? Op de website kiager.be kun je een foto uploaden die je vervolgens kunt 'verouderen'. Met de boodschap: 'Uw Kia zal er na 7 jaar nog steeds perfect uitzien. Maar hoe zal u er uitzien?' promoot Kia de 7 jaar garantie die zij aanbieden bij de aankoop van een nieuwe wagen. De foto's kan je na afloop downloaden of delen op Facebook of Twitter.

Altijd al een complex gehad? Probeer de Kiager even uit en bekijk daarna uw oorspronkelijke foto terug. Wij zagen er alvast verschrikkelijk uit. Daarom ook een lichte twijfel over deze campagne. Origineel idee, maar wie wil er nu met de wereld delen hoe hij/zij er binnen X aantal jaar uitziet? Op complimentjes moet je alvast niet rekenen want de Kiager slaat geen rimpeltje over.

2 opmerkingen:

Janso zei

Hey Emma,

Leuk dat je de moeite hebt genomen om even over de KIAger te schrijven, maar laat mij even een paar dingen nuanceren.

Er zijn een aantal zaken voorzien om de KIAger onder de aandacht te brengen, en daarbij spreken we niet enkel over de lancering via web 2.0-tools. Komende dagen, weken zal je dat wel duidelijk worden.

Een campagne als deze van start laten gaan via een soft launch is niet zo'n gek idee. Zonder veel moeite te doen, duiken er her en der al KIAged foto's op. Puur om nieuwsgierigheid op te wekken.

Google optimalisatie is één ding, maar geen key factor. Hou trouwens de search results de komende weken wat in de gaten, moest het echt je dada zijn.

Moest je nog opmerkingen hebben. Shoot.

Groeten,

Kristof (kristof.janssens@ldv.be)

Emma Liekens zei

Hoi Kristof,

Een softlaunch lijkt me de juiste keuze! Eigenlijk is het daarom dat ik over de KIA-ager blog. Ik ben wel erg geïnteresseerd in campagnes die zich voornamelijk via het web 2.0 launchen, zich onder de gebruikers verspreiden en zo het snowball-effect in gang brengen. Het is inderdaad niet belangrijk om daarom in Google hoog te scoren, je kan het net bewust niet doen om wat 'mysterie' op te wekken.. Ben er over beginnen te bloggen omdat een vriend van mij een 'kia-aged' foto had.. Nadat ik mijn blog op mijn profiel postte was het leuk om te zien dat de bal verder rolde en er meer vrienden de kiager gebruikte..