` Phobos & Actor Marketing Blog: De Tips & Tricks van Facebook-marketing

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

woensdag 24 februari 2010

De Tips & Tricks van Facebook-marketing

Gisteren een interessant 'webinar' gevolgd. MarketingProfs organiseerde samen met Hubspot een online seminar over Web 2.0-marketing. De presentatie werd op een creatieve manier gebracht, geen alledaagse PowerPoint-presentatie maar een slideshow met beelden die spraken.

De belangrijkste Tips & Tricks willen we u dan ook niet onthouden. Als je als bedrijf je eerste stappen op Facebook of Twitter wilt wagen, moet je het volgende in rekening houden:

Een eerste voorwaarde is dat je mensen gepassioneerd moet kunnen maken over je bedrijf of merk. Er moet een zekere 'product passion' zijn. Draag die passie over op Facebook, maar wees daarnaast niet te serieus. Focus niet te hard op je product, de meeste mensen geven daar niet echt om. Ze zoeken plezier en ontspanning op Facebook.

Wees creatief met je Facebook. Zoek de balans tussen nuttige informatie en fun. Laat je leden bijdragen aan je Facebook-pagina en daag ze uit om foto's en video's op te laden. Zo bedacht Mailchimp 'Ugly Sweater Holiday Portraits' waarbij het bedrijf foto's van medewerkers gekleed in lelijke truien plaatste en leden uitdaagde om hetzelfde te doen. Verder maakte Mailchimp een album waarbij hun logo (een aapje in postbode-outfit) door Amerika reist en telkens van locatie verandert. Hiermee willen ze de interactie opdrijven.

Een andere tip is: deel artikels en geef je persoonlijke mening daarbij. Creëer een identiteit rond je bedrijf/merk. Gebruik Web 2.0 om een band op te bouwen met de consument. Vertel je verhaal, maar luister daarbij ook naar de anderen.

Bekijk Web 2.0 als een eco-system: een blog ondersteunt uw sociale media en omgekeerd. Bovendien dragen beiden toe aan SEO (Search Engine Optimization). Uw bedrijf wint aan terrein op het web en dus ook in zoekmachines als Google.

Conclusie:



Geen opmerkingen: