` Phobos & Actor Marketing Blog: Als de grote baas begint te bloggen

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

dinsdag 30 september 2008

Als de grote baas begint te bloggen

Bloggen is een manier om uw klanten en andere geinteresseerden op de hoogte te houden. Maar wat als de grote baas zich er mee gaat moeien? Een probleem steekt zich op. Velen denken dat bloggen is als een dossier lezen, een krant lezen of meer informatie opdoen. Maar niets
is minder waar.

Een blog zou als een conversatie moeten zijn tussen pot en pint. Een gesprek in een koffiebar of tearoom. En daar gaan de meesten in de fout. Ze blijven maar doorjammeren over hun bedrijf en producten. Dus probeer het dan ten minste een beetje plezant te houden.

3 tips die ik graag even mee geef:

Vertel inside information. Als zaakvoerder kan u dingen vertellen die u alleen vanuit uw standpunt kan zien. Of toch een unieke visie geven op wat uw lezers al weten.

Ga niet negatief. Afbraak of negativiteit zijn niet goed voor het aantal bezoekers van uw blog. Iedereen is het er over eens dat je als bedrijf niet negatief mag bloggen. Maar ik vind toch dat de eigen visie mag gegeven worden. Niet negatief, wel uw idee. Het hangt natuurlijk ook allemaal af van waarover u blogt.

Geef persoonlijke feedback. Als iemand op een blogbericht reageert, antwoord dan niet via de blog. Antwoord persoonlijk via mail. Heen en weer gepost op een blog trekt de kwaliteit naar beneden en is voor niemand relevant.

En heb je mijn laatste woord gelezen: RELEVANT !!!! Regel nummer 1 bij een blog.

Geen opmerkingen: