` Phobos & Actor Marketing Blog: Bling Bling voor Google

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

woensdag 3 september 2008

Bling Bling voor Google

Vandaag is het G-Day. Google lanceerde deze morgen zijn nieuwe webbrowser Google Chrome. Een eigen browser die het surfgedrag danig moet veranderen. De oorlog is verklaard aan Internet Explorer en Modzilla Firefox.

Dus, ik download vanmorgen de nieuwe software, installeer het op mijn computer (voorlopig is de 'chrome' enkel beschikbaar voor Windows XP/Vista en nog niet voor OSX). En is dit nu beter zoals ze beweren?

Wel, enkele punten:
  • Ik surf ongelooflijk snel! Echt waar! Niet te doen.
  • Instellingen zijn voorlopig nog beperkt maar gemakkelijk te hanteren.
  • Mijn emailprogramma ConstantContact werkt niet want de browser ondersteunt geen Java. Misschien nog installeren maar dit heb ik enkel gevonden voor IE, Firefox en Safari.
  • Mijn geschiedenis staat als homepage en dat is superhandig.
  • Mijn venster is nog nooit zo groot geweest dus elke pixel wordt maximaal gebruikt voor het surfen.
Dus ik ga deze browser nog veel gebruiken, maar niet voor alles. Voor mij is het een mooie vierde (ondertussen) oplossing om jullie nog beter voort te helpen met emails, websites en andere online toepassingen. Zeer handig voor zoekwerk en gewoon surfen, minder om echt dingen online te gaan doen en maken wegens nog te beperkte software of 

Probeer Google Chrome te downloaden op www.google.com/chrome en verschiet van de snelheid. De rest moet ik zelf ook nog uitzoeken.

Geen opmerkingen: