` Phobos & Actor Marketing Blog: Openbedrijvendag

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 29 september 2008

Openbedrijvendag

Nu zondag os het openbedrijvendag in Vlaanderen. Bedrijven stellen hun deuren open voor het grote publiek. Maar wat mij vooral interesseert is de marketingtool die er achter zit. Het bureau dat OBD organiseert heeft hier een zeer interessant concept gevonden.

De deelnemers betalen om hun deuren te mogen openstellen. Ze krijgen publiciteit en persaandacht in de plaats. Maar dit is vooral op het grote publiek gericht. Wat is het nut om deel te nemen? Goodwill van de omgeving? Dat is niet voor iedereen. Sommige bedrijven nemen deel
terwijl soms niemad die kent. Wat is de reden dan?

Sommigen organiseren er een professionele opendeurdag naast of bij. Ze nodigen hun klanten uit op 4 oktober. Het ideale excuus om uw klanten nog eens uit te nodigen en ze nog eens te zien. DAT is hoede marketing. Want tenslotte is het grote publiek meestal niet uw klantenpotentieel. Dus de gewone mensen zijn niet interessant. Maar ze geven wel een mooie opportuniteit om iets anders en wel rendabel er bij aan te hangen.

Ik ben helemaal mee. Dit is een goede zet. Maar volgens mij hoeft dit niet samen met OBD, laat staan op dezelfde dag.

Ik ga zondag alvast enkele klanten en bedrijven bezoeken. Het is leuk om te weten hoe een bedrijf werkt. Maar of dit een rendabele dag is voor de meeste deelnemers... Dat betwijfel ik. Voor naamsbekendheid is het zeker interessant.

Dan nog een puntje. Bedrijven die op zoek zijn naar personeel. Dit is jullie kans. Neem ze.

Bezoek alvast onze klanten: Drisag en Diametal op zondag 5 oktober.

Geen opmerkingen: