` Phobos & Actor Marketing Blog: Adverteren op Twitter

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

woensdag 14 april 2010

Adverteren op Twitter









Adverteren op Twitter is niet meer zo ver van ons bed. Gisteren lanceerde Twitter een advertentieplatform 'Promoted Tweets'. Volgens Forbes, een Amerikaans magazine over Marketing, komt de werking overeen met Google Adwords.

Wanneer gebruikers op Twitter zoeken naar #keywords, verschijnen er advertenties die dat woord als zoekwoord in hun campagne opgenomen hebben. De advertenties zullen in een eerste fase verschijnen in de zoekresultaten van 10% van de Twitteraars. Op termijn worden ze ook in het gewone Tweet-overzicht opgenomen.

De eerste bedrijven die gebruik maken van het advertentieplatform zijn o.m.: Best Buy, Starbucks, Bravo en Virgin America. Zij zullen een prijs betalen per 1000 vertoningen. Wanneer de advertenties geen kliks opleveren zal Twitter stoppen met ze te tonen. De uitvinders van 'Promoted Tweets' willen de advertentiestroom zo 'organisch' mogelijk maken. Wat wil zeggen dat de advertentieteksten zullen vertoond worden op basis van relevantie en niet op budget.

De opstart van 'Promoted Tweets' heeft als doel de micro-bloggingsite Twitter winstgevend te maken. De onderneming zou tot voor kort nauwelijks inkomsten binnenhalen. In december sloot Twitter wel een overeenkomst met Google en Microsoft voor de verkoop van tweets aan beide bedrijven. Door de lancering van Promoted Tweets wordt dit lijstje aangevuld.

Momenteel blijft het advertentieplatform enkel beschikbaar in Amerika. Na een testfase zouden de makers van Promoted Tweets zich wereldwijd gaan richten.

Geen opmerkingen: