` Phobos & Actor Marketing Blog: Jouw logo, Jouw verhaal

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

dinsdag 5 augustus 2008

Jouw logo, Jouw verhaal


Iets zonder betekenis kan je beter weglaten.

Vroeger noemde het beestje bij zijn naam, de achternaam vertelde van wie je zoon was, vanwaar je kwam of wat je deed. Zo kreeg je namen als "Johan De Bakker" of "Jan Vanbrussel".

Zelfstandigen werden bij hun naam genoemd, en waren lid van de gilde der slagers enz. Om dit duidelijk te maken gebruikte ze het schild van de slagers op hun zaak en tekende ze om duidelijk te maken aan de consument wat ze deden. Samen met de eigenaam die vervangen werd door een firmanaam kreeg het logo een meer symbolische vorm, vereenvoudiging is mooier. "Less is more"

Toch maak ik mij ongerust of het logo nog wel betekenis heeft. Vertel je nog voldoende wie je bent en wat je doet, of moeten mensen het raden alvorens klant te kunnen worden.

Doe dus zoals Thor en blijf vertellen wat je doet, in je naam of je logo, al kan dit ook mooi zijn. Want niet iedereen heeft een naam als een klok waarbij het symbool voldoende is zoals bij Nike.

Geen opmerkingen: