` Phobos & Actor Marketing Blog: Foto's nemen, een kunst...

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

dinsdag 5 augustus 2008

Foto's nemen, een kunst...

Een foto zegt meer dan 1000 woorden... maar hoe lang duurt het voor zo'n foto is genomen? Met een nieuwe Nikon D80 in de hand vertrok ik naar 'Lago di Garda' op vakantie en zocht het uit.

Deze zonsondergang in Sirmione met de weerspiegeling in het water is één van de betere foto's van mijn vakantie. Het was een kwestie van wachten tot de zon helemaal achter de bergen verdwenen was. Misschien had ik nog even langer moeten wachten tot het nog donkerder was. Met de sluitertijd van 20 seconden werd de foto veel lichter dan dat het was. Ik ben heel tevreden met het resultaat, zeker omdat ik geen fotograaf ben. De grote interesse is er altijd geweest en ik denk er aan om een cursus fotografie te volgen. Niet om fotograaf te worden, wel om onze shoots nog beter te kunnen begeleiden.

2 boeken over fotografie en een week italië later, denk ik dat mijn interesse al aardig gewekt is.

Vandaag mocht ik dat dan ook ineens uitproberen op een fotoshoot voor onze klant Drisag. Kantoormeubelen in een grote studio waar we alleen voor de perfectie gaan. Deze foto is genomen tijden de vorige shoot. De foto's van vandaag zijn van dezelfde prachtige kwaliteit. Design was het thema van de dag. Wel, ik kijk uit naar het resultaat zodat Babs aan het werk kan. Hier gaan zeer mooie folders uit voortkomen.

Tot een volgende keer.

Meer weten over fotografie? Ik ben in mijn element dus bel me maar op. Ook op onze website ga ik nog enkele nieuwe referenties toevoegen.

Geen opmerkingen: