` Phobos & Actor Marketing Blog: Het is maar een woord ...

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 18 augustus 2008

Het is maar een woord ...

De bank van de Post profileert zich steeds meer als een échte financiële instelling. Met eigen financiële producten. Zoals post-multifix Solar. Beleggen in de zon. Cool!

En hoe vaak gebruikt u 'eveneens' in uw dagelijkse leven? 'Ook' zou hier beter staan. Tekstschrijvers gebruiken te vaak 'ambtelijke' taal. Soms past dat wel. Maar niet in een folder van een bedrijf dat af wil van een wat stoffig imago, gericht aan een 'hip' publiek dat wil beleggen in de zon.

Het geheim? Schrijf in de taal van uw klanten of prospects. Zoek uit wie ze zijn, wat ze willen en wat ze verwachten. Met een stevige dosis empathie en een brok kennis. En ontwijk (in 90% van de gevallen) woorden als immers, echter, jedoch, desalniettemin, hoogachtend, eveneens, ... Of zoek een goede copywriter.

Geen opmerkingen: