woensdag 4 augustus 2010
Google Adwords verkoopt weldra merknamen als zoekwoord
Google heeft vandaag bekendgemaakt dat het voortaan mogelijk zal zijn om te adverteren wanneer er gezocht wordt op naam van de concurrent. M.a.w. wie Coca Cola intypt kan mogelijk op advertenties van Pepsi botsen. Tot nog was het verboden om de namen van concurrenten op te kopen als zoekwoord.
Nu heeft het Hof van Justitie van de Europese Unie ervoor gezorgd dat dit voortaan toegestaan is. Zij oordeelden in maart dat Google met deze praktijk het merkenrecht niet schendt. Vanaf september gaan de nieuwe regels in.
Ik ben benieuwd welke verandering dit in het SEA-landschap teweeg zal brengen. Buiten relevante zoekwoorden als productgamma of supplementaire goederen nu ook een woordenlijst van concurrenten opstellen? En welk merk zal het ‘meeste waard’ zijn als zoekwoord? Wordt vervolgd in september…
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten