` Phobos & Actor Marketing Blog

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

zaterdag 24 juli 2010

Schots bier van 55% in een jasje van hermelijn of eekhoorn. Schol!

Een marketingstunt? Misschien. Het initiële idee was de kunst van opgezette dieren (taxidermie) te combineren met ambachtelijke brouwerij. En ja, het ziet er leuk uit.

De diertjes worden hier niet voor gedood. Ze zijn doodgereden of een natuurlijke dood gestorven.

Zelf zou ik hier gekozen hebben voor nepverpakkingen. Het concept is leuk om bij een welbepaald bier deze verpakkingen in een gelimiteerde oplage te verdelen. Maar neem dan toch geen echte diertjes. Ocharme!

Echt smakelijk vind ik het precies ook niet. Dierenrechtenorganisaties gaan nu al uit de bol. En dat kan ik begrijpen. Maar is dit deontologisch nog wel verantwoord? Ik zet in ieder geval mijn lippen niet aan deze fles. Uit een glas zou ik het niet over mijn hart krijgen.

Het collectorsitem kost zo'n € 600 per flesje (33cl). Geef mij dan toch maar een Duvel'tje.

Geen opmerkingen: