` Phobos & Actor Marketing Blog: Whodunit?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

donderdag 11 maart 2010

Whodunit?


Verschillende media ontvingen gisteren een anoniem persbericht waarin een nieuwe caloriearme cola gelanceerd wordt. Zwarte blikjes met een groot vraagteken op worden deze week uitgedeeld in de grootste Belgische steden. De producent van de mysterieuze cola roept de consument op om zijn mening te geven. Men kan 'yes' of 'no' sturen zowel via sms als via de website www.likeitornot.be.

Een nieuw product van Coca Cola? Zo leek het op het eerste zicht. Maar commercieel directeur van Coca Cola Belgium, Wouter Vermeulen liet al weten dat het merk niets met de actie te maken heeft.

De krant De Standaard pakte het slim aan en deed onderzoek via het consumentenservicenummer op de verpakking. De wet verplicht voedingsfabrikanten namelijk om hun identiteit en een telefoonnummer te vermelden op het product.

Via het telefoonnummer kreeg men geen verdere informatie over de producent. Op het blikje zou 'The Quest for Apricots' te lezen staan, wat verwijst naar een bvba uit Evergem op naam van Inge Laureyns. Deze laatste is gekend in het wereldje van consumentenproducten en bewees o.m. al dienst voor Kimberley Clark en Unilever.

Een nieuwe concurrent voor Coca Cola?
Niemand die het weet. Momenteel blijft het marketingmysterie on-onthult.


Geen opmerkingen: