Lijkt vanzelfsprekend, niet? En toch. Heel wat schrijvers, van klerken tot professionele copywriters, staan te weinig stil bij wat ze zeggen. Vaak gaat er heel veel aandacht naar hoe iets verteld wordt. In prachtige volzinnen of puntjes. In folders, op de site of een bevlogen speech.
Voor u nadenkt over de manier waarop u iets zegt, loont het de moeite om uw inhoud concreet te maken. En dat is vaak veel ingewikkelder dan u denkt.
Enkele tips? Geef al eens een antwoord op de volgende vragen:
- Wie bent u?
- Wat doet u precies?
- Waarin bent u beter dan uw concurrenten?
- Wat is uw zwakte?
- Waar zit uw passie?
- Wie is uw doelpubliek?
- Hoe kan u dit publiek het efficiëntste bereiken? Welke media?
- Hoe maakt u het uw toehoorders gemakkelijk om overtuigd te geraken?
- Wat wilt u bereiken met uw boodschap?
- Welke concrete actie wil u uw publiek laten doen?
- Wanneer en hoe wil u dit laten gebeuren?
En de inhoud? Laat die maar vertalen door een doorgewinterde copywriter!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten