` Phobos & Actor Marketing Blog: Doe ik het goed?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

vrijdag 4 december 2009

Doe ik het goed?

Marketing is de combinatie van veel verschillende wetenschappen (én "fingerspitzengefühl"). Psychologie, sociologie, economie, ... U vraagt het. Neem nu de sociologie...

In elke trend zijn er:
  • de innovatoren (u schreef de code voor Google Wave)
  • de early adopters (U kocht in 2007 een eerste generatie iPhone in de V.S.)
  • de vroege en late meerderheid (U kocht in het laatste jaar een iPhone.)
  • de "nakomertjes" of "laggards" (u heeft nog géén mailadres?)
De inburgering van trends en gadgets volgt zo een vrij voorspelbare gang van zaken: de product levenscyclus.


(bron: wikipedia)

In marketingtermen is het belangrijk om te beseffen welk profiel je doelpubliek heeft. Dat vraagt de nodige aandacht. Want "de meerderheid" beslaat misschien zo'n 70% van de totale populatie, het is ook net dan dat de prijzen zakken. Soms loont het om net op andere segmenten te mikken.

1 opmerking:

Kevin Heylen zei

Jeuj!! Ik ben een early adopter met mijn iPhone uit de USA sinds 2007. Cool!