` Phobos & Actor Marketing Blog: Google Pac-Man logo beïnvloedt wereldwijd de productiviteit

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

woensdag 26 mei 2010

Google Pac-Man logo beïnvloedt wereldwijd de productiviteit









Vorige week vrijdag veranderde Google haar logo in een speelbaar Pac-Man spelletje. Enkele blogs, zoals het Amerikaanse Mashable, grapten dat deze verandering van grote invloed zou zijn op de wereldwijde productiviteit die dag. Uit onderzoek van RescueTime blijkt dit nog te kloppen ook.

Op de bewuste vrijdag zou de gemiddelde tijd, die surfers doorbrachten op Google.com, meer dan het viervoudige zijn dan op andere werkdagen. RescueTime maakte de eenvoudige berekening door de tijd te vermenigvuldigen met het aantal bezoekers die dag (zo'n 503 703 000). Verder raamde de blog dat de gemiddelde Google-bezoeker $25 per uur opbrengt (of zo'n 20,00 euro).

In totaal zorgde het logo voor een verlies van $120 483 800 of 97 938 513,66 euro aan productiviteit wereldwijd. Natuurlijk is dit slechts een raming, maar zo wordt toch de impact zichtbaar van gaming. Vele artikels bewezen eerder het verlies van productiviteit door Farmville, een bekend spel op Facebook.

Voor diegene die vorige vrijdag Google Pac-Man gemist hebben kunnen het spel nog spelen op google.com/pacman. De laadtijd is soms erg lang (tot 15 seconden) wat het verlies in productiviteit verhoogt, speel dus niet, met mate of buiten de uren...

Geen opmerkingen: