` Phobos & Actor Marketing Blog: Kleur bekennen

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

vrijdag 8 januari 2010

Kleur bekennen

Had u dit ook opgemerkt?
Sinds gisteren wijzigen vrouwen hun status op Facebook spontaan in een kleur. Niet zomaar een kleur, maar de kleur van hun BH.

Waarom?
De meesten hebben er het gissen naar. Oorspronkelijk zou de stunt in het teken staan van Breast Cancer Awareness. Zo is het een dag eerder in Engeland gelanceerd. De stunt heeft weliswaar effect. Het Facebook-nieuwsoverzicht ziet er heel wat kleurrijker uit. Maar de boodschap is helaas verloren gegaan, want niemand blijkt te weten waarom ze dit doen. Zelfs de vele vrouwen die hun status wijzigen niet.

Zij kregen volgende boodschap in hun postvak:

'Dit kreeg ik doorgestuurd van een vriendin, een klein spelletje..

Het is misschien een beetje belachelijk, maar ook fun :) Schrijf de kleur van je BH in je status, enkel de kleur, niks anders! Stuur dit verder aan alle meisjes / vrouwen GEEN MANNEN!! Het zal leuk zijn om te zien hoe dit zich verspreidt.. En alle mannen zullen zich afvragen waarom alle meisjes een kleur in hun status hebben staan Haha!! Have fun!!!!

Stuur dit door :)'


Naast dat alle mannen zich afvroegen waarom ze dit deden, wisten ook vele vrouwen het niet. De reden van de actie werd in het bericht niet vermeld, en is waarschijnlijk verloren gegaan tijdens een vertaling, of omdat een persoon er minder belang aan hechtte.
Jammer voor de organisatie achter Breast Cancer Awareness.
Toch maakt het uw Facebook alvast een pak kleurrijker.

Oja, en de reactie van de mannen?
Zij richtten de Facebook-groep 'Al goed en wel van die bh-kleuren in de status... maar wij willen bewijzen!' op. Deze groep telde 4u na lancering al meer dan 5000 leden...






3 opmerkingen:

Anoniem zei

gepost op FB: KSdB (vrouw) kreeg wel degelijk een bericht in haar postvak waarin melding werd gemaakt van de achtergrond van deze 'actie'. (in tegenstelling tot het bericht zoals vermeld in dit blog).Het succes van 'de bewijs het maar' reactie is helaas voorspelbaar.

..wie kent er Niet iemand in zijn of haar omtrek die borstkanker heeft of had. Iedere vorm van aandacht is welkom. Die reactie (meer dan 5000 leden?) is een vorm van ontkenning en gedachteloosheid. Kan je nagaan, dat is geen grapje meer.

Robin Kolleman zei

Beste Emma,

Ik kreeg onderstaand mailtje door en was dus wel degelijk op de hoogte van het doel van de actie.

Jammer dat je zo de actie te niet doet met je blog.

met vriendelijke groet,

Robin Kolleman

Hi my beautifull friends,

see original mail below, here's my crappy translation:

if you like to share your sympathy for people with breast cancer, put the color of your bra in your status, just the name of the color. send this mail only to women, so we can see how much time it will take for men to figure it out.
XXX


Allo à toutes,

La mienne est pourpre.
Un petit geste rempli de plaisir ... Écrivez simplement la couleur de votre soutien gorge dans votre status. Seulement que la couleur, rien de plus et envoyez ce message seulement qu'aux femmes, pas aux hommes.

Un petit geste d'appui et de compassion envers le cancer du sein. De plus ce sera drôle de voir combien de temps ça prend aux hommes pour comprendre pourquoi tous leurs contacts féminins ont une couleur comme "status" ...

Bonne journée
Pascale

Emma Liekens zei

Beste Robin,

Ik hoop dat ik met deze blog de actie niet te niet doen, want ik sta zelf enorm achter breast cancer awareness. Ook ik heb in mijn naaste omgeving iemand die borstkanker heeft gehad. Ik vermeld in de blog ook dat ik het jammer vind dat de boodschap bij velen niet is overgekomen. Wat op die moment mijn waarneming was.

Het dagblad De Standaard gaf een dag later dezelfde berichtgeving, en verwees naar het bericht dat ik ontving zonder vermelding van de actie. Zij verwezen ook dat Facebookgroepen als 'Wat is dat met die kleuren?' en 'Ik heb een kleur in mijn status gezet maar heb geen idee waarom' in geen tijd volliepen.

Ik ben alvast blij dat er berichten de ronde doen die wel de reden van de actie bevatten. Ik vind het jammer dat de reden uit het andere bericht verwijderd werd of verloren ging. Want breast cancer awareness is een belangrijke zaak waar ik zeker achtersta.