` Phobos & Actor Marketing Blog: Succes boeken door te Facebook'en

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 25 januari 2010

Succes boeken door te Facebook'en

Web 2.0-marketing zit in de lift en biedt een creatieve en interactieve methode om online te adverteren. De afgelopen maanden stortten vele bedrijven zich op sociale netwerksites, op zoek naar een nieuw publiek.

De uitgebreide mogelijkheden die blogs, wiki's en social media bieden is dan ook goed nieuws voor de bedrijfswereld. Maar toch heeft de web 2.0-medaille een donkere zijde. Juist vanwege het aantal mogelijkheden kan de keuze voor de juiste online-strategie voor sommige bedrijven verwarrend zijn.

U kunt uw boodschap wel pushen door het Web 2.0-kanaal, maar het is toch zeker niet uw bedoeling u op te dringen of als spam over te komen? Een pagina aanmaken op sociale netwerksites is niet erg moeilijk. Maar zoekt u even tussen de 350 miljoen gebruikers naar potentiële klanten, zonder u op te dringen aan personen waarvoor uw bedrijf niets kan betekenen.

Een diepgaande analyse van de wereld van webmarketing kan er toe bijdragen dat uw internetmarketing efficiënt werkt. U hoeft op het internet niet op veel paarden te wedden (want er zijn er ontelbare), maar op de juiste paarden. U moet zich niet opdringen, maar gevonden worden, door mensen die reeds op zoek zijn naar u...

Web 2.0 is vernieuwend, maar u moet er ook nog iets 'vernieuwend' op brengen. Phobos blies zo de afgelopen week enkele bedrijven tot leven op het web. De doelgroep werd gesegmenteerd, de boodschap creatief geïmplementeerd.

'Wie wil oogsten, moet eerst zaaien'. Zo strooiden we enkele zaadjes uit op het Web 2.0 en kijken alvast uit naar een grootse oogst.


Geen opmerkingen: