` Phobos & Actor Marketing Blog: Na de strontvlieg, de reclamevlieg?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

woensdag 4 november 2009

Na de strontvlieg, de reclamevlieg?

De Duitse uitgeverij Eichborn behoort niet tot de grootste uitgeverijen ter wereld maar wist toch alle aandacht naar zich toe te trekken tijdens de Frankfurter Buchmesse. Het bedrijf (of het marketingbureau achter hen) bedacht een opmerkelijke publiciteitsstunt. De uitgeverij liet 200 vliegen met kleine vlaggetjes rondvliegen om reclame te maken. Op de rode vlaggetjes stonden de naam en het logo van de uitgeverij en het nummer van de stand.

Voor de dieren- (of insecten)fanaten onder ons; de uitgeverij meldt dat de vliegen geen enkele schade ondervonden van de vlaggetjes. Deze waren vastgeplakt met lijm en lieten na een paar uur vanzelf los. Of mensen na een tijd deze 'fliegbanners' niet irritant vinden blijft de vraag. In een tweede fase zou de uitgeverij misschien met vliegenmeppers kunnen werken als reclamedrager. Origineel is deze stunt alvast wel en het levert enkele leuke beelden op...



Geen opmerkingen: