` Phobos & Actor Marketing Blog: Ikea: viral marketing... met Facebook tagging?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

donderdag 26 november 2009

Ikea: viral marketing... met Facebook tagging?

De Zweden doen het weer... De kracht van virale marketing zit in de kettingreacties die het zou moeten veroorzaken. En Ikea kan er wat van. De ene keer gaat het over een fake- amateurvideo, an laten ze (zogezegd) meubels uit de lucht vallen, en nu hebben ze een nieuwe vorm van Facebook-marketing ontdekt: taggen is krijgen!

Bij de opening van de nieuwe winkel in Malmö (Zweden), hebben ze de facebook-account van de manager gebruikt. Over een periode van twee weken werden regelmatig foto's gepubliceerd van de nieuwe showrooms. Wie op de foto's een meubel "tagt" met zijn naam, mag het komen afhalen. Gevolg: een massa nieuwe bezoekers op de facebook-pagina, op de IKEA-website én in de winkel. En de foto's worden via de profielen van de taggers overal op FB verspreid.... Bijna gratis!

Geen opmerkingen: