` Phobos & Actor Marketing Blog: Een vies luchtje aan het AXE-effect?

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 2 november 2009

Een vies luchtje aan het AXE-effect?

Een 26-jarige Indiër heeft Unilever aangeklaagd omdat hij na zeven jaar nog steeds geen vriendin heeft. De man gebruikt nochtans elke dag Axe. Hij zag de deodorant als zijn laatste kans om een vrouw te vinden. Helaas na zeven jaar nog altijd zonder resultaat. Daarom daagt hij nu Unilever, de producent van de Axe-lijn, voor de rechter.

'Ik voel me bedrogen', zegt de man. 'In de advertenties wordt gezegd dat alle vrouwen vallen voor mannen die Axe gebruiken. En ik gebruik het nu al zeven jaar en heb nog steeds geen vriendin.' De Indiase Vaibhav Bedi eist 30 000,00EUR van Unilever. Als schade zegt hij depressief te zijn omdat hij als trouwe Axe-gebruiker nog steeds single is.

Of dit een grap is? De rechtbank neemt de eis ernstig en laat een laboratorium de producten van Axe onderzoeken. Wat wij ervan denken? Ondanks we hiermee misschien onder onze eigen duiven schieten; neem reclame niet te letterlijk. Bekijk het met een dosis 'common sense'. Anders moet weldra na elk reclamefilmpje een reeks informatie volgen als 'de poppen kunnen niet zelf bewegen', 'het product kan sporen van noten bevatten'. U begrijpt wat wij bedoelen...


Geen opmerkingen: