` Phobos & Actor Marketing Blog: B2C? Maken dat u op FB & Twitter zit! (En we kunnen het bewijzen...)

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

vrijdag 13 november 2009

B2C? Maken dat u op FB & Twitter zit! (En we kunnen het bewijzen...)

Twitter, Facebook, Myspace, ... Leuke tijdverspilling of Marketinginstrument van de toekomst? Wel, de aanwijzingen gaan in ieder geval ook naar het laatste.

Een Amerikaans onderzoek van Razorfish bij 1000 "connected consumers" tussen 17 en 55 geeft heel wat inzichten in het onlinegedrag van twitteraars en consoorten. Enkele opmerkelijke vaststellingen:

  • 33% van de respondenten gebruikt Facebook als nieuwsbron
  • 67% zoekt informatie over merken online
  • 25% volgt merken op twitter, voornamelijk om snel op de hoogte te zijn van speciale aanbiedingen
  • 40% is "bevriend" met merken op Facebook, om aan acties deel te nemen én omdat ze zich willen uiten als klant/ Personal branding
  • 64% heeft ooit een eerste aankoop bij een merk gedaan op basis van een online ervaring.
Kortom: Online branding wordt steeds belangrijker én "sociale toepassingen" komen op het voorplan!

Geen opmerkingen: