Hou voet bij stuk ! Verander noch je medium noch je boodschap, blijf kloppen op dezelfde nagel, tot hij erin zit. En klop er dan een naast...Maar al te vaak doen marketeers en reclamemakers het omgekeerde. Men wil iets nieuw proberen voor het vorige de tijd heeft gekregen om te werken. Herkenning bestaat pas na herhaling. En die herhaling ontstaat pas na veel meer keren dan anderen denken.Veranderen van logo of naam, is in de meeste gevallen fout. Je gooit als het ware de waarde van je eigen opgebouwde marketing weg. Daarom is het nuttig van in het begin of zo snel mogelijk een ontwerper aan te spreken om jouw huisstijl vast te leggen, en dan vast te houden.Je kan wel je logo of huisstijl aanpassen, updaten als het ware om met de tijdsgeest mee te gaan, maar best in zo'n kleine stapjes dat de consument het niet eens merkt. Ook Nike en Coca-Cola veranderde vaak van logo, al herken je het oude noch steeds in het nieuwe.Is er dan nooit een reden om van naam of logo te veranderen ? Toch wel, als je inhoud, je USP duidelijk anders is, dan kan het, maar weet dat je het dan ook gelijktijdig doet. En dat de boodschap voor de consument duidelijk is... en dat is vaak verkeerd.Maar de belangrijkste boodschap blijft. Hou vol, verander enkel je verpakking als de inhoud anders is. Anders niet !Verander je prijs, je kopregel maar niet jouw identiteit, jouw image ! Hoe stabieler hoe meer vertrouwen, en daar gaat het om.Vertrouwen is immers het volgende marketing geheim...
Relevante tips van en voor vernieuwende reclamedenkers. Sprokkels vanuit het werkveld van de marketeer. Soms een zachte tinteling, dan weer een complete shock!
Welkom in de wondere wereld van Reclame- en Marketingbureau Phobos.
Vrouwen en voetbal, een extreme combinatie die je alleen van een analytische geest kan verwachten. Zoals ze haarscherp doelpunten kan voorspellen, weet ze ook waar uw bal naartoe gaat. Met precisie en inzicht weet ze uw boodschap in te blikken en op te volgen.
Deze account manager bij Phobos wordt uw rechterhand. Ze mikt uw productie van drukwerk, advertenties en e-media vlotjes boven in de winkelhaak. Scoren in Google is zoals bij voetbal: stampen is alleen maar nuttig als je voorbij de keeper geraakt.
BLOGGER : Bram Starckx
Onze letterkok kruidt zijn teksten alleen met die specerijen die er écht toe doen. Geen overbodige smaakjes of gekke geurtjes. Resultaatgericht en met oog voor het detail. Een mooi gerecht met een heerlijke geur en vol smaak. Maar altijd licht verteerbaar.
Deze marketinggerichte copywriter zorgt voor boodschappen die uw klanten watertandend van 'goesting' achterlaten. Om ze dan in beweging te krijgen. Naar uw wens. Alleen kijken, proeven of à la grande bouffe!
View Bram Starckx's profile
BLOGGER : Carlo van Tichelen
De oervader van reclame-adviesbureau Phobos. Onder het motto 'Rendabiliteit door Creativiteit' werkte hij aan de verdere uitbouw van zijn bedrijf en het onderbouwen van zijn strategisch advies aan andere ondernemers. Medestichter van Best-Frit, International Graduate Trainer for JCI, adviseur en bestuurslid van verschillende organisaties. Duizendpoot. View Carlo Van Tichelen's profile
Geen opmerkingen:
Een reactie posten