` Phobos & Actor Marketing Blog: Marketing dient consistent te zijn.

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

zaterdag 10 januari 2009

Marketing dient consistent te zijn.

Hou voet bij stuk ! Verander noch je medium noch je boodschap, blijf kloppen op dezelfde nagel, tot hij erin zit. En klop er dan een naast... Maar al te vaak doen marketeers en reclamemakers het omgekeerde. Men wil iets nieuw proberen voor het vorige de tijd heeft gekregen om te werken. Herkenning bestaat pas na herhaling. En die herhaling ontstaat pas na veel meer keren dan anderen denken. Veranderen van logo of naam, is in de meeste gevallen fout. Je gooit als het ware de waarde van je eigen opgebouwde marketing weg. Daarom is het nuttig van in het begin of zo snel mogelijk een ontwerper aan te spreken om jouw huisstijl vast te leggen, en dan vast te houden. Je kan wel je logo of huisstijl aanpassen, updaten als het ware om met de tijdsgeest mee te gaan, maar best in zo'n kleine stapjes dat de consument het niet eens merkt. Ook Nike en Coca-Cola veranderde vaak van logo, al herken je het oude noch steeds in het nieuwe. Is er dan nooit een reden om van naam of logo te veranderen ? Toch wel, als je inhoud, je USP duidelijk anders is, dan kan het, maar weet dat je het dan ook gelijktijdig doet. En dat de boodschap voor de consument duidelijk is... en dat is vaak verkeerd. Maar de belangrijkste boodschap blijft. Hou vol, verander enkel je verpakking als de inhoud anders is. Anders niet ! Verander je prijs, je kopregel maar niet jouw identiteit, jouw image ! Hoe stabieler hoe meer vertrouwen, en daar gaat het om. Vertrouwen is immers het volgende marketing geheim...

Geen opmerkingen: