` Phobos & Actor Marketing Blog: Hoe een Canadese folk-zanger uw bedrijfsimago kan beschadigen

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 4 oktober 2010

Hoe een Canadese folk-zanger uw bedrijfsimago kan beschadigen

Lang geleden konden multinationals het zich nog veroorloven om een klant eens minder goed te behandelen. Als er van de zoveel klanten eentje ontevreden was, zou dat geen erg zijn. Ze zouden de klant kwijtraken, die hoogstens het verhaal tegen zijn vrienden zou doen.

Vandaag de dag zou de klant zijn verhaal ook tegen zijn vrienden vertellen maar dan online, via social media als Youtube, Facebook en Twitter. Deze netwerksites hebben ontzettend veel voordelen en mogelijkheden, maar dus ook voor ontevreden klanten... U kunt dus best uw klant tevreden houden of het volgende kan wel eens gebeuren:

Neem nu de Canadese folk-zanger Dave Carroll. Tijdens de bagage-handling van United Airlines werd zijn gitaar beschadigd. Na 9 maanden klagen en mails te versturen had hij er genoeg van. Hij schakelde internet in om zijn klacht over de firma wereldwijd bekend te maken. Hij componeerde een liedje, maakte er een video bij en plaatste alles op het net. Enkel schrok hij zelf van het succes. Het filmpje kreeg ondertussen al meer dan 9 miljoen views en heeft al meerdere versies.

Geen opmerkingen: