` Phobos & Actor Marketing Blog: Nieuw, nieuwer, nieuwst...

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

maandag 13 april 2009

Nieuw, nieuwer, nieuwst...

In deze tijden zoeken bedrijven steeds naar nieuwigheden. En ja, we horen het regelmatig: "het moet creatief zijn, het moet origineel zijn..." maar hoe extreem durf jij gaan? Heb je de moed om in te gaan op een 'te gek' idee? Heb jij het lef om het verschil te maken met een campagne die 'erover' is?

De meeste ondernemers schrikken hier voor terug. Als het te ver gaat, doen ze niet meer mee. Wij Belgen, we spelen liever op zeker. Tegen de grens wandelen kan nog juist, maar er zeker niet over gaan.

Soms moet je gewoonweg durven en doen!

Natuurlijk moet je dit ieders in zijn sector bekijken. Je gaat mij hier niet horen zeggen dat iedereen extreem moet beginnen denken. Want extreem denken bestaat niet, out-of-the-box (dat mooie woordje) wel. Leg linken met andere sectoren en probeer eens een andere denkpiste.

Als creatief bureau durven we soms te ver gaan en dat kan. Ralph Lauren verkoopt nu in Frankrijk polo's waar je zelf nog werk aan hebt. 80 euro voor een nieuwe witte polo, 6 tubes verf en twee borstels; en dat allemaal mooi verpakt in een origineel verfblik.

Vraag eens voor een 'te gek' idee en je zal zien waar de grens ligt. Want de meesten vinden ze zelf niet.

Geen opmerkingen: