` Phobos & Actor Marketing Blog: Meten is weten...

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

vrijdag 20 februari 2009

Meten is weten...

Maar hoe meet je de waarde van jouw campagne? Hoe meet je jouw merkwaarde? Bij sommige zaken is het gevoel de beste meeteenheid. Niet jouw gevoel maar dat van je doelgroep. Bij andere kan je beslist wel meten. E-marketing is het best meetbaar, maar ook verkoopscijfers zijn vaak goede meeteenheden die je kan afzetten tov campagnes. Durf cijfers te analyseren op een brede manier. Vergelijk verschillende activiteiten gelijktijdig en maak ook daar het verschil mee.

John Wannamaker, Amerikaans zakenman (1838-1922) wist reeds te vertellen : “De helft van het geld dat ik aan advertenties spendeer, is verspild, maar de moeilijkheid is dat ik niet weet welke helft;” Goede en onafhankelijke mediaspecialisten, dat zijn mensen die geen broodheer hebben uit de media, kunnen hier vlot op inspelen. Zorg dat je een adviseur kunt raadplegen die van alle mediavormen iets afkent, dan kan je er van op aan dat die persoon ook voor jouw een gezonde keuze kan maken van mogelijkheden waarbij je de cijfers kan kloppen.

En vergeet het nooit je klanten te vragen, vanwaar ken je Phobos alweer? Succes, ik meet alvast wie dit gelezen heeft.

Geen opmerkingen: