` Phobos & Actor Marketing Blog: Brand or be branded

Quote:

"Only those who dare to walk, can leave a footprint"

donderdag 4 december 2008

Brand or be branded

Uw bedrijf heeft een imago. Als u uw bedrijf geen imago geeft, zal er u één aangemeten worden. Als je geen persoonlijkheid creëert, doet iemand anders het wel. Daarom is het van belang om dit in het oog te houden.

Begin met 2 lijsten: de ene lijst beschrijft uw bedrijf met de persoonlijkheid van vandaag. De andere het bedrijf zoals je het wil in de toekomst. Als ze hetzelfde zijn; dan zijn ze een leiddraad om te groeien. Als ze verschillen; kan je een geconcentreerde inspanning doen om ze op één lijn te krijgen.

Leg vast hoe uw bedrijf er uit ziet: van webdesign tot kleurgebruik, van logo tot baseline. Maak keuzes die passen bij de persoonlijkheid van uw bedrijf dat je wil zijn.

Draag het doorheen de firma: het mag geen toneel zijn, het is geen tijdelijk doel. Net zoals uw missie moet je de persoonlijkheid van uw firma leven. In alles wat je doet, doe je het zoals de persoonlijkheid van uw bedrijf dat je wil zijn. In marketing en advertenties, in verkoopsgesprekken en interne meetings. En geef uw team de kansen en bronnen om dit te realiseren. Anders zullen ze ad hoc oplossingen vinden die misschien de verkeerde boodschap naar de buitenwereld sturen.

Uiteindelijk! Iedereen die in contact komt met uw bedrijf, via eender welke weg, zou dezelfde persoonlijkheid/imago/merk/... moeten zien.

Geen opmerkingen: